(Translated by Google) A complete farce, like a movie, but a bad one! Or rather, like a hidden camera prank. They don't want to serve you, sell you anything, just demonstrate how "100% no service" works. Zero stars possible. Both service counters were empty, no staff in sight. When I asked a customer standing there with four tires if he'd seen anyone, he said no, even though he'd been waiting for over half an hour. One employee wandered around with boxes, looking extremely bored but grinning. Another employee was actually working at the cash register, chatting away for nothing. Yet another strolled in and spent five minutes searching for something at every counter. When I asked if he might be advising customers (or if there was someone for that), he said no. He said he would, but was only responsible for the workshop. No "Sorry, but someone will be right with you" or anything like that. A customer in front of me left the store saying he was definitely going to a different shop. I used to be a regular customer there several times until two years ago. Reasonable waiting times, competent and dedicated staff, good advice, good work, satisfied customer, happy and well-paid. Now: everyone's gone (?!), star gone, customer gone! A shop like a slapstick comedy. A really bad movie, unless you have a sense of humor and want a laugh, or a tearjerker 😢. A shame, especially in such a busy location, and for the employees who do all the hard work in the workshop. I'll give them one star, though. I'm leaving.
(Original)
Ganz großes Kino, wie im Film, aber wie im falschen! Bzw. wie bei "Verstehen sie Spaß". Wir möchten sie nicht bedienen, nichts verkaufen, nur zeigen wie "100% kein Service" funktioniert. Kein Stern möglich. Serviceschalter beide leer, kein Mitarbeiter da. Auf die Frage an einen Kunden der dort mit 4 Reifen stand, ob er schon mal jemanden gesehen hat, verneinte er dieses, wartet aber schon über eine halbe Stunde. Ein Mitarbeiter spazierte extrem gelangweilt aber grinsend mit Kartons durch die Gegend, eine Mitarbeiterin arbeitete tatsächlich an der Kasse mit Blabla für nichts, ein weiterer kam hereinspaziert und suchte 5 Minuten mehrmals an allen Schaltern irgendetwas. Auf meine Frage, ob er eventuell Kunden beraten würde (oder es jemanden dafür gibt), verneinte er. Er würde, wäre aber nur in der Werkstatt zuständig. Kein Satz wie im Service üblich: Entschuldigung aber es kommt gleich jemand" oder ähnliches. Vor mir ging ein Kunde aus dem Laden mit der Bemerkung definitiv in ein anderes Geschäft zu gehen. Ich war bis vor zwei Jahren mehrmals dort als Kunde. Vertretbare Wartezeiten, kompetente und angagierte Mitarbeiter gute Beratung, gute Arbeit, zufrieden als Kunde, gern und gut bezahlt. Jetzt: alle weg (?!), Stern weg, Kunde weg! Ein Laden wie mit Pummel und Fummel. Ganz schlechter Film, außer man versteht Spaß und will mal etwas zum Lachen haben, oder zum weinen 😢. Schade an so einem frequentierten Standort und für die Mitarbeiter die die viele Arbeit in der Werkstatt machen Für die gibt es jetzt doch einen Stern. Unbekannter Weise. Ich bin gegangen.