(Translated by Google) Among other things, the spark plugs on my vehicle were changed on Monday
After picking it up, my scales jerk and don't accelerate properly. The engine warning light came on.
The next morning I went to ATU because there was only a continuous loop on the phone and no one was available for over an hour
On Tuesday morning on site, an unfriendly employee responded to my complaint and said that it could be something new, that the error had to be read out first and that the best thing I could do was just bring the car back straight away.
When I asked if a test drive had been done, he said no, that it would be decided on a case by case basis. But when it comes to a wheel alignment, one is always done, he said.
On my statement:
But if something is done to the engine it won't????
He said they couldn't dictate to the mechanics and they would decide for themselves when a test drive would be done.
To that I said, maybe not you, but the branch manager does.
The fitter checked the scales and everything was fine, he said.
As if everyone simply admitted that they had forgotten it or didn't feel like it.
The guy was so negative that I thought I was in the wrong movie. No matter what I said, everything was refuted by him. I said they should pick up my car from me because it was their mistake. He said I definitely had a letter of protection and that I should use it.
Here you feel like a supplicant and not a customer.
I asked when would it be time to read out the error...
FRIDAY.....
So if you have a dissatisfied customer who has most likely made a mistake with the vehicle, then you say bring the car in straight away and de-escalate it instead of pointing everything away from ATU.
No apology or understanding NOTHING
And what came out?
A defective spark plug was installed. This was then replaced on Friday under warranty.
Well, that would have been noticed straight away if you had taken a test drive.
As a customer, I also had my vehicle down for 4 days.
Nobody there seems to be interested in that.
Branch manager not on site. He couldn't be reached by phone either because his phone was probably broken. Deputy was sick.
The workshop manager said they couldn't do any test drives because the foreman wasn't there...... And and and...
Oh yes, and they should also read out the error memory because I get various error messages.
When I picked up the scale, the MA said the memory had been read and the warning lights were now off, that wasn't true either, then I went back in and said they were still on.
Oh, yes, then you have to make another appointment for the analysis...
By the way, they are still on, the warning lights. No one has done anything about it....
Oh man......really not recommended.
Unfortunately, I only read the reviews here after I had problems with ATU. Otherwise I would have had the work done somewhere else.
NEVER AGAIN
PS: the fact that ATU wants to exchange information about the process via social media email is just a joke. I
I wrote to them and haven't received an answer for 2 days.
That fits with the overall picture.
(Original)
An meinen Fahrzeug wurden u.a. die Zündkerzen gewechselt am Montag
nach dem Abholen ruckelt mein Waagen nimmt Gas nicht richtig an Motorwarnleuchte ging an.
Nächsten Morgen bin ich zu ATU weil telefonisch nur eine Dauerschleife lief und niemand erreichbar is über 1 Stunde lang
Am Dienstag Morgen vor Ort meinte ein unfreundlicher Mitarbeiter auf meine Beschwerde, dass könnte ja was Neues sein, man müsse den Fehler erstmal auslesen und überhaupt hätte ich mal besten den Wagen gleich wieder zurück gebracht.
Auf meine Frage ob denn eine Probefahrt gemacht wurde, sagte er nein, dass würde von Fall zu Fall entschieden werden. Aber bei einer Achsvermessung wird in jedem Fall eine gemacht, meinte er.
Auf meine Aussage:
Aber wenn am Motor etwas gemacht wird nicht????
Er sagte sie könnten den Monteuren keine Vorschriften machen und die würden selber entscheiden wann eine Probefahrt gemacht würde.
Darauf meinte ich,Sie vielleicht nicht, aber der Filialleiter schon.
Der Monteur hätte den Waagen geprüft und alles sein in Ordnung gewesen, meinte er dann.
Als wenn jeder einfach so zugegeben wurde das er das vergessen hat oder kein Bock dazu hatte.
Der Typ war dermaßen ablehnend,dass ich dachte ich bin im falschen Film. Egal was ich sagte alles wurde von ihm entkräftet. Ich meinte die sollen meinen Wagen bei mir abholen, da es ihr Fehler war. Er meinte ich hätte doch bestimmt ein Schutzbrief und ich solle den nutzen.
Hier kommt man sich wie ein Bittsteller und nicht wie ein Kunde vor.
Ich fragte wann denn Zeit wäre den Fehler auszulesen...
FREITAG.....
Also wenn man einen unzufriedenen Kunden hat bei dem dem höchstwahrscheinlich ein Fehler am Fahrzeug gemacht wurde, dann sagt man, bringen Sie den Wagen gleich mal vorbei und deeskaliert statt alles von ATU weg zu weisen.
Keine Entschuldigung oder Verständnis NIX
Und was kam raus?
Es wurde eine defekte Zündkerze verbaut.diese wurde dann am Freitag getauscht auf Gewährleistung.
Tja, dass wäre gleich aufgefallen hätte man mal eine Probefahrt gemacht.
So hab ich als Kunde auch 4 Tage Fahrzeugausfall gehabt.
Das scheint dort niemanden zu interessieren.
Filialleiter nicht vor Ort. Telefonisch auch nicht erreichbar weil wohl sein Telefon kaputt wäre. Stellvertretender war krank.
Der Werkstattleiter meinte man könne keine Probefahrten machen weil der Meister nicht da wäre...... Und und und...
Ach ja, und die sollten auch den Fehlerspeicher auslesen weil ich div Fehler Meldungen angezeigt bekomme.
Als ich den Waagen abholte meinte der MA man hätte den Speicher ausgelesen und die Warnleuchten waren jetzt aus, auch das stimmte nicht, bin dann noch mal rein und meinte die würden noch brennen.
Ach so, ja dann müssen sie noch mal ein neuen Termin vereinbaren zur Analyse...
Die brennen übrigens immer noch, die Warnleuchten.da hat keiner weiter was gemacht....
Oh man......echt nicht zu empfehlen.
Die Rezensionen hier, habe ich leider erst gelesen nachdem ich Probleme mit ATU hatte. Sonstbhätte ich gleich wo anders die Arbeiten ausführen lassen.
ATU NIE WIEDER
PS: das ATU über die Social Media Email sich austauschen möchte über den Vorgang ist auch nur ein Witz. Ich
Habe die angeschrieben und jetzt seit 2 Tagen keine Antwort erhalten.
Das passt zu dem Gesamtbild.