(Translated by Google) If I could give zero stars, I would.
I had an appointment today for a tire change; the tires were in storage. The storage handover protocol made no mention of needing new tires; everything was "OK."
I arrived for the appointment, and they said they had tried to contact me, but a staff member had called in sick.
Unfortunately, no one tried to contact me, neither by text nor by phone, to inform me of a postponement or cancellation.
After a lot of back and forth, an employee was finally found (who, despite being on break, wanted to get started right away—a big thank you to him for his effort, it's not something to be taken for granted!).
After another 40 minutes of waiting, believing the tires were being mounted, I received a call:
The mechanic refused to mount my winter tires, which had a tread depth of 4mm (3.95mm measured on the sidewall by the employee), and wanted to sell me new ones, claiming it wasn't legal.
I just checked, and the legal minimum tread depth is 1.6mm.
The drive there took 40 minutes, the return trip also took 40 minutes, and then there was a 40-minute wait – wasted on utter incompetence.
ATU Bad Vilbel is embarrassing, simply embarrassing. This is how you drive away customers.
(Original)
Wenn man 0 Sterne geben könnte, wären es 0.
Heute einen Termin gehabt zum Reifenwechsel, Reifen waren eingelagert. Im Übergabeprotokoll der Einlagerung keine Hinweise auf notwendige neue Reifen, alles "i.O.".
Komme zum Termin dorthin, man habe mich versucht zu erreichen, es wäre Personal krank geworden.
Leider hat mich keiner versucht zu erreichen, weder per SMS noch per Telefon eine Info über Verschiebung oder Absage.
Nach langem Hin und Her hat sich dann doch ein Mitarbeiter gefunden (der trotz seiner Pause direkt loslegen wollte, zu ihm ein großes Dankeschön für den Einsatz, nicht selbstverständlich!),
Nach weiteren 40 Minuten !!!! Wartezeit, im Glauben die Reifen würden gerade montiert, dann der Anruf:
Meister will mir meine 4mm Profiltiefe (3,95mm gemessen an der seitlichen Flanke durch den MA) aufweisenden Winterreifen nicht montieren, mir neue verkaufen mit der Begründung es wäre so nicht zulässig.
Eben geschaut, Gesetzliche Vorgabe sind 1,6mm.
Hinfahrt 40 min, Rückfahrt ebenfalls 40 min, 40 min dort Wartezeit, vergeudet für absolute Inkompetenz.
Peinlich ATU Bad Vilbel, einfach peinlich. So vergrault man Kunden.