(Translated by Google) Poor communication between sales/reception, the workshop, and customers.
I had an appointment for a tire change (generously estimated at 1 hour and 45 minutes). I was then advised to also get a wheel alignment, which they said could be done at the same time. Okay, I added it. They asked if I would wait in the shop, which I confirmed.
Then came the long wait: 1 hour, 2 hours, 3 hours. The shop was packed with customers, and there was only one (poor) employee who couldn't handle the rush. When I used the time to check in the yard, I found my car already there with the new tires and thought they had forgotten to inform me.
After half an hour, when it was finally my turn and I asked what was happening with the car, they told me it was scheduled for the wheel alignment in half an hour, which would then take another generous 1 hour and 30 minutes.
Then came the long wait: 1 hour, 2 hours, 3 hours. So, to sum it up – they assumed the customer would wait 5 hours in the shop for a tire change and wheel alignment!?!
Seriously?
Either the communication with the garage broke down, or the communication I received was a gross understatement, with their "it'll all work out."
Guys, in the future, be honest about how things are going, and customers can save themselves a lot of valuable time and hassle. I won't be coming back. Sorry.
(Original)
Schlechte Kommunikation Verkauf/Annahme mit Werkstatt und Kunden.
Ich hatte einen Termin für Reifenwechsel (großzügig angegeben mit 1 3/4 Stunden) Mir wurde dann noch eine Achsvermessung empfohlen, die wohl gleich in einem erledigt werden könnte. Ok - dazugebucht. Es wurde gefragt, ob ich im Laden warte, was ich bestätigte.
Dann kam das lange Warten 1 Stunde, 2 Stunden, 3 Stunden - der Laden war voll mit Kundschaft und nur ein (armer) MA der diesem Ansturm nicht gewachsen war. Als ich die Zeit nutzte und im Hof nachschaute fand ich mein Auto bereits mit den neuen Reifen dort stehend und dachte - man hätte mich vergessen zu informieren.
Als ich dann nach einer halben Stunde endlich dran war und fragte, was denn nun mit dem Wagen wäre, sagte man mir, dass er in einer halben Stunde eingeplant ist, für die Achsvermessung, die dann von der Dauer noch einmal großzügig 1 1/2 Stunden geplant wäre.
Also zusammenfassend - man ging davon aus der Kunde wartet für Reifenwechsel und Achsvermessung 5 Stunden im Geschäft!?!
Echt jetzt?
Entweder lief die Kommunikation mit der Werksstatt fehl oder die Kommunikation in meine Richtung war stark untertrieben, mit "das geht zusammen".
Leute - sagt künftig ehrlich, wie es läuft, dann kann sich der Kunde viel kostbare Zeit und Ärger sparen. Ich komme so nicht wieder. Sorry.