(Translated by Google) SEE ADDENDUM AT THE END!
PRICE POLICY OR POOR COMMUNICATION?
Tire change at A.T.U. The branch itself isn't to blame, but A.T.U.'s pricing policy is.
Because the winter tires weren't purchased at A.T.U., they charged an additional €10 per wheel, totaling €40, on top of the booked service. This is new. The summer tires were purchased at A.T.U. when the old ones wore out, but I already had the winter tires. Since I'll also need new rims when I switch to summer tires next time, the competition will likely take that business. I've been a customer of A.T.U. for years, but this is unacceptable, at least for me.
Especially since I was supposed to get new rims with the last tire change, they couldn't offer any due to the salesperson's apparent resignation, and they didn't have time for customers.
Especially since I was supposed to get new rims with the last tire change, but they couldn't offer any due to the salesperson's apparent resignation, and they didn't have time for customers.
``` It's a shame, but I've been noticing the declining service for some time now, and now these pointless extra charges because the winter tires aren't from ATU (the summer tires are, but they're taken off and only put back on in the summer).
This increases the cost of the tire change by almost 50%. It seems to be a new policy this year.
Dear ATU, this is not what I call customer service, and I'll be getting my next tires elsewhere... my car is worth a few euros a year to me, and I've usually used ATU for that service, but unfortunately not in the future...
P.S.: What's the policy for vehicles that come to you for an oil change, but the old oil wasn't from you? Asking for a friend...
The branch itself can't do much about it; they're generally nice (although I've had my share of "experiences" there too...), it's probably a company decision...
UPDATE! In the end, I didn't have to pay the extra €40, as this charge only applies to new tires purchased from other suppliers. There was no information about this when I dropped off the car, and it wasn't clearly stated on the website either. The friendly employee explained it to me because I already had used tires. Whether that was the case or because I specifically mentioned it, I can't say. But it shows once again that the staff on-site are very helpful. A suggestion for ATU's corporate communications: clearer wording helps, and offer a tip to ask employees in the branches, if this is the case: "Are these new tires from somewhere else?"
Kudos to the ATU team in Wismar. They handled the situation well and resolved it. That's customer-oriented.
We'll probably see each other again.
(Original)
NACHTRAG AM ENDE BEACHTEN!
PREISPOLITIK ODER SCHLECHTE UNTERNEHMENSKOMMUNIKATION?
Reifenwechsel bei A.T.U., da kann die Filiale nichts dafür, jedoch die Preispolitik der A.T.U.
Weil die Winterreifen nicht bei ATU gekauft sind, berechnen sie pro Rad 10€ zusätzlich also 40 € gesamt zum gebuchten Service dazu. Das ist neu. Die Sommerreifen sind bei ATU gekauft, als die Alten runter waren, die Winterreifen hatte ich bereits.... da beim nächsten Wechsel auf Sommer auch neue Felgen anstehen, wird das Geschäft allerdings der Wettbewerb machen.... bin seit Jahren bei ATU, das ist allerdings m.E., zumindest für mich, nicht annehmbar....
Zumal beim letzten Wechsel eigentlich schon neue Felgen dazu sollten, jedoch auch hier schon wegen gefühlter Resignation des Verkäufers keine wirklich angeboten werden konnte und man auch keine Zeit für Kunden hatte.
Schade, jedoch beobachte ich bereits länger schon den abflachenden Service und nun diese sinnbefreiten Zusatzkosten, weil die Winterreifen nicht von ATU sind (die Sommerreufen sind es, die kommen ja aber runter und erst im Sommer wieder rauf).
Das verteuert den Reifenwechsel um fast 50%. Ist wohl seit diesem Jahr neu.
Liebe ATU, Kundenfreundlichkeit sieht anders aus und Die nächsten neuen Reifen werde ich woanders finden... paar € ist mir mein Auto im Jahr wert, bisher meist bei ATU, in Zukunft leider nicht mehr...
P.s.: wie ist das bei Fahrzeugen, die zum Ölwechsel zu Euch kommen, das alte Öl jedoch nicht von Euch ist? Frage für einen Freund....
Die Filiale selbst kann da wenig dazu, sind insgesamt nett (wobei ich hier auch schon so meine "Erlebnisse" hatte...), istwohl eine Unternehmensentscheidung....
NACHTRAG! Am Ende musste ich die 40 € zusätzlich nicht bezahlen, da diese Kosten nur für fremde Neureifen erhoben würden. Bei Abgabe des Autos dazu keine Info, auf der Website ist es auch nicht klar formuliert. Der nette Mitarbeiter hat es mir dann so erklärt, da ich ja bereits gebrauchte Reifen habe. Ob das so ist oder weil ich was dazu gesagt habe, kann ich nicht beurteilen. Zeigt aber wieder einmal, dass die Mitarbeiter vor Ort sehr bemüht sind. Tipp an die Unternehmenskommunikation von ATU: klare Formulierungen helfen und ein Tipp anbieten Leute in den Filialen, wenn das so ist, eine Frage stellen: "sind das Neureifen von woanders her?"
Lob und Kompliment an die ATUler in Wismar vor Ort. Gut gehandelt und aufgeklärt/ gelöst. Das ist Kundenorientiert.
Werden uns wohl doch wieder sehen.