(Translated by Google) Unfortunately, I cannot recommend ATU. My clutch master cylinder was defective and was replaced by ATU (which took two weeks). Then I received a text message that my car was ready for pickup. I picked it up, and two hours later, the same problem occurred. Driving was impossible. I called the ADAC (German Automobile Club) again and had it towed back to ATU. The employee was surprised that no colleague had pointed out that the clutch was completely worn out and that the problem with the clutch master cylinder (without replacing the clutch) could recur at any time. This problem was noted by hand on ATU's invoice, but NOT on mine! Had I known about this issue, I would never have picked up the car and would have continued driving on the motorway with my children. Now my car has been there for four and a half weeks... it was agreed that my car would be repaired on Monday, or Tuesday at the latest. After another text message from ATU on Tuesday, the workshop appointment apparently won't take place until Thursday. What more can I say?! Okay, so I called on Thursday at 3:30 PM. Yes, it'll be ready soon, I should be there at 4:30 PM. So I set off. On the way, I got a call from ATU. "Oops, the transmission is low on oil, it has to be ordered, car won't be ready until Friday." Okay, so I picked it up on Friday. Yippee, finally... two hours later, another call from ATU... the mechanic had left tools in the engine compartment. I went back again, but only because ATU had forgotten to change my lightbulb. And I'm so sick of hearing from Nils (anyone who calls ATU knows who I mean)...
And an email to socialmedia@... was no use either.
(Original)
Ich kann ATU leider nicht weiterempfehlen. Mein Kupplungsgeber war defekt und wurde ausgetauscht von ATU (hat 2 Wochen gedauert). Dann bekam ich eine SMS, dass mein Auto abholbereit sei. Abgeholt und zwei Stunden später, das gleiche Problem. Weiterfahrt nicht möglich. Wieder den ADAC angerufen und wieder zu ATU abschleppen lassen. Der Mitarbeiter war verwundert, warum mich kein Kollege darauf hingewiesen hat, dass die Kupplung total verschlissen sei und das Problem mit dem Kupplungsgeber (ohne Austausch der Kupplung) jederzeit wieder auftreten kann. Auf der Rechnung von ATU wurde handschriftlich dieses Problem vermerkt, aber auf meiner NICHT!!!!! Hätte ich dieses Problem gewusst, hätte ich das Auto niemals abgeholt und wäre noch mit meinen Kindern auf der Autobahn unterwegs gewesen. Nun steht mein Auto seit 4 1/2 Wochen dort... abgesprochen war, dass mein Auto Montag, spätestens Dienstag repariert wird. Nach einer erneuten SMS von ATU am Dienstag, findet anscheinend der Werkstattstermin aber erst am Donnerstag statt. Was soll man dazu noch sagen!?!?!? Na gut, Donnerstag dann um 15.30 Uhr angerufen, ja, ist bald fertig, ich solle um 16.30 Uhr da sein. Ich mich auf dem Weg gemacht. Auf dem Weg, Anruf von ATU. "Ups, Öl im Getriebe fehlt, muss bestellt werden, Auto erst am Freitag fertig". Okay, dann halt am Freitag abgeholt. Yippie endlich.... nach zwei Stunden wieder Anruf von ATU.... der Mechaniker hat Werkzeug im Motorraum vergessen. Ich wieder hin, aber auch nur, weil ATU vergessen hatte meine Glühbirne zu wechseln. Und diesen Nils (wer bei ATU anruft, weiß wen ich meine) kann ich auch nicht mehr hören....
Und eine Mail an socialmedia@.... hatte auch keinen Erfolg.