(Translated by Google) Unfortunately, my satisfaction has already been dashed. My appointment to change tires to all-season tires is at 10. I'm on time. In the meantime, I get a call: my child is sick and urgently needs to go to the hospital. At 11:00, I explain this to the service employee because it's already taken an hour. She has no understanding and tells me to ask around in the workshop, even though I'm not actually allowed to enter. I'm going into the workshop without permission; two tires are installed in an hour? And the other two are supposed to take another 10 minutes. Anyone who thinks this is a scoundrel is wrong. I would have at least expected my colleague to call the workshop or make the trip there for me, but apparently service and the workshop aren't on speaking terms here. As I'm writing this, the scheduled pickup time of 11:15 has passed, the car is still on the ramp, the invoice isn't ready, of course, and I'm at my wit's end because my child is crying at home with a 40-degree fever and has no way of getting medical care without me and my car. The car comes out at 11:20. I tell the employee to please finish the bill as soon as possible because I have to take the child to the doctor. It's now 11:45. I'm still sitting here. The lady is drinking coffee and making jokes. Unbelievable. I've never waited so long for a tire change anywhere in my life, especially with an appointment, and I've never experienced such indifference in such an emergency. I'm at a loss for words.
(Original)
Zufriedenheit leider schon im Ansatz erledigt. Termin für Reifenwechsel auf Ganzjahresreifen um 10. Ich bin pünktlich. Bekomme zwischendrin einen Anruf, Kind ist krank, muss dringend ins Krankenhaus. Um 11:00 erkläre ich das der Servicemitarbeiterin, weil das schon eine Stunde dauert. Die hat null Verständnis, meint ich soll mich mal in der Werkstatt durchfragen, die ich eigentlich aber gar nicht betreten darf. Ich gehe unerlaubt in die Werkstatt, 2 Reifen sind montiert, in einer Stunde? Und die anderen beiden sollen jetzt noch 10 Minuten dauern. Ein Schelm wer böses dabei denkt. Hätte wenigstens erwartet, dass die Kollegin mal in der Werkstatt anruft, oder den Weg dahin für mich erledigt, aber offenbar reden service und Werkstatt hier nicht miteinander. In dem Moment, in dem ich das schreibe, ist der avisierte Abholtermin 11:15 überschritten, Auto steht noch auf der Bühne, Rechnung ist natürlich noch nicht fertig, und mir platzt der Kragen weil mein Kind mit 40 Fieber Zuhause weint und keine Möglichkeit hat, ohne mich und mein Auto ärztlich versorgt zu werden. 11:20 kommt das Auto raus. Ich sage dem Mitarbeiter, er soll die Rechnung bitte schnellstmöglich fertig machen, weil ich das Kind zum Arzt fahren muss. Es ist jetzt 11:45. Ich sitze immer noch hier. Die Dame trinkt Kaffee und macht Witze. Unglaublich. Ich habe noch nie im Leben irgendwo so lange auf einen Reifenwechsel gewartet, vor allem mit Termin, und habe noch nie solche Gleichgültigkeit in so einer Notsituation erlebt. Mir fehlen die Worte.