(Translated by Google) Hello ATU,
It's a shame I'm so dissatisfied, I'm so sorry, etc. This isn't meant ironically; I'm simply referring to ATU's responses to all the negative reviews. For years, you've been saying you're sorry, etc., but nothing seems to change. At the end of my appointment confirmation, there's the following sentence from ATU: "As a reliable partner, we keep our promises. This applies to value for money, product and service quality, as well as punctuality." Reading that sentence is enough to make your blood boil. On October 8th, I was given an appointment for October 30th, 2025, for a tire change with new tires (at a price of €807.16) at 9:00 AM. This appointment was canceled by ATU the day before – supposedly due to delivery problems. I was then given a new appointment by phone for November 6th, 2025, at 9:00 AM. I was there today, November 6th, 2025, and was told my appointment was yesterday. If I could, I would give zero stars:
My subjective and honest rating:
Reliability: 0 stars
Punctuality: 0 stars
Prices: 0 stars - I demonstrably received a cheaper quote today from a specialist company.
Friendliness: 0 stars - ATU, please define "service" – the friendly service – today it felt like being on camera. :(
Friendliness: 5 stars - I can't say you weren't friendly.
Total stars: 5 stars
Rating: 5 stars divided by 5 items = 1 star! Unfortunately, I would have gladly given you more. The €10 tip I had with me today will also go to the slightly more reliable colleagues.
(Original)
Hallo ATU,
schade, dass ich so unzufrieden bin, das tut mir so leid usw. Ist nicht ironisch gemeint, ich beziehe mich hierbei lediglich auf die Antworten von ATU auf all die negativen Bewertungen. Seit Jahren antwortet ihr, dass es Euch leid tut usw., aber ändern tut sich scheinbar gar nichts. Auf meine Terminbestätigung steht am Ende folgender Satz von ATU: "Wir halten als verlässlicher Partner, was wir versprechen. Dies gilt für Preiswürdigkeit, Produkt- und Servicequalität genauso wie für Termintreue“. Also wenn man den Satz liest, dann bekommt man automatisch Puls. Am 08.10. bekam ich für den 30.10.25 einen Termin zum Reifenwechsel für neue Reifen( zum Preis von 807,16 €) um 9:00 Uhr. Dieser wurde einen Tag vorher - angeblich wegen Lieferschwierigkeiten - von ATU storniert. Daraufhin wurde mir telefonisch ein Termin am 06.11.25 um 9:00 Uhr zugesagt. War heute am 06.11.25 dort und da wurde mir gesagt, der Termin wäre gestern gewesen. Wenn es die Möglichkeit gäbe, würde ich 0 Sterne geben:
Meine subjektive und ehrliche Bewertung:
Verlässlich: 0 Sterne
Termintreue: 0 Sterne
Preise: 0 Sterne - bekam heute über eine Fachfirma nachweislich ein günstigeres Angebot
Netter Service: 0 Sterne - bitte ATU definiere Service – der nette Service - kam mir heute vor, wie Vorsicht Kamera:(
Freundlichkeit: 5 Sterne - ich kann nicht behaupten, dass ihr nicht freundlich wart.
Gesamtsterne: 5 Sterne
Bewertung: 5 Sterne geteilt durch 5 Positionen = 1 Stern! Leider, ich hätte euch liebend gerne mehr gegeben. Die 10 € Trinkgeld, die ich heute dabei hatte, bekommen auch, die etwas zuverlässigeren Kollegen.