(Translated by Google) Unfortunately, even though I was relatively satisfied before, I now have to join the chorus of rumors circulating in KH. As a layperson, you really need to be able to rely on the mechanic to do a good job. I mean, we customers are paying his wages! In my case, something was replaced in the engine compartment, which ultimately took over 7 hours on a Friday. After setting off at 4 pm on Friday, I heard a clicking noise coming from the driver's side. I then booked an appointment online for November 6th, indicating that I had a complaint. This appointment was then confirmed for November 13th without any prior communication with me. And when I arrived on November 13th to drop off the car, I had the misfortune of encountering the mechanic during the initial check-in. Not only was I interrupted during my explanation, but I was also told that the noise had been there before and that he wasn't responsible for it. As a layperson, how can I prove that my car sounded different when I dropped it off than when I got it back? I missed my appointment on November 13th and unfortunately won't be going back to that garage... I'd been going there for six years and was generally satisfied. However, the quality of their work has declined over the last two years... yes, maybe they're under more pressure. But to dismiss a customer and claim it was like that before – how can I, as a layperson, prove otherwise? My advice: stay away.
Looking back at my previous post, I realize that I was told the timing chain rattles sometimes, and it was even noted on the invoice. The mechanic was right about that, but the clicking noise was coming from the air filter, which was supposedly loose. However, there's no mention of that on the invoice...
(Original)
Leider muss auch ich, obwohl vorher relativ zufrieden, nun mich dem Gemunkel in KH anschließen. Als Laie ist man schon darauf angewiesen, sich darauf verlassen zu können, dass der Mechaniker gute Arbeit abliefert. Ich meine, wir Kunden zahlen seinen Lohn^^ In meinem Fall wurde etwas im Motorraum gewechselt, was Schlussendlich über 7h gedauert hatte, an einem Freitag. Nach dem Losfahren um 16 Uhr freitags, habe ich aus dem Fahrerbereich ein klackern gehört. Ich habe dann einen Online Termin gebucht für den 6.11. mit dem Hinweis, eine Reklamation zu haben. Dieser Termin wurde mir dann auf den 13.11. bestätigt, ohne vorher mit mir zu sprechen. Und wie ich dann am 13.11. vor Ort war, um das Auto abzugeben, hatte ich das Pech, das der Mechaniker bei der Annahme dabei war. Nicht nur das ich unterbrochen wurde bei meiner Erklärung, mir wurde auch noch gesagt, dass das Geräusch schon vorher war und er keine schuld daran habe. Wie kann ich, als Laie, begründen, dass mein Auto vor Abgabe sich anders anhört als wie ich zurück bekommen habe? Ich habe den Termin am 13.11. somit nicht wahr genommen und werde leider diese Werkstatt nicht mehr aufsuchen...dabei war ich schon 6 Jahre dort und auch eigtl. zufrieden. Jedoch sind die letzen 2 Jahren in der Qualität aus der Werkstatt leider geschrupft...ja, vielleicht haben sie mehr Stress. Aber einen Kunden abzufertigen und sich darauf zu berufen das war so vorher, wie kann ich als Laie beweisen es war nicht so? Ich rate nur: Finger weg
Mit zeitlichem Abstand fällt mir zu meinem Post ein, ja mir wurde gesagt das die Steuerkette rasselt , manchmal und auch auf der Rechnung vermerkt. Da hatte der Mechaniker Recht, jedoch kommt das klackern vom Luftfilter und der wäre locker gewesen, jedoch habe ich davon keinen Eintrag auf der Rechnung....